en-ungmamma

Alla inlägg under november 2013

Av Erika Hellqvist - 6 november 2013 08:43

tjena!

jaha ny dag med nya möjligheter =) sonen susar han på mammas kuddar i sängen, lillhjärtat mitt <3 

idag är jag faktigt bestämd med att vi ska ut på promis då det ej blev något igår, vädret verka ännu inte vara med mig men det struntar jag i hunna behöv komma ut och röra på sig sonen och jag behöv frsikluft! (sen att jag ska ha lite motion med) ;)


annars ser dagen rätt lugn ut, fick papper igår om att vissa beslut är tagna och genomförda, känns skönt, bara invänta allt annat ;)


 sitter även och väntar in "reggskylten" till sonens vagn, tyck sånt är så fräsigt så jag kunde inte låta bli att fixa en sån, bara vänta in den med, så när den väl är monterad får man väl fota och lägga ut så ni får se hur det blev ;)


satt även och funderade på om man kanske ska orka sätta sig ner och skriva ner förlossningsberättelsen på lilleman, fast jag vet inte...vi får ser hur det blir med de ;)

hunna dom sov som två mkt gamla tanter (visserligen är en av dom de redan) ;)

aja färdisluddrat nu ;)


bjuder här på en bild på min mini man <3

 hare gott alla

 många kramar

// Erika och Philip

Av Erika Hellqvist - 5 november 2013 08:17

tjena!

sonen ligg och halvlura i sängen min på "sin" kudde, och jag sitter med kafekoppen och försöker vakna till liv innan vi ska starta dagen.


suttit och läst lite kände att det gav mig som en klump i magen, och tankar som virrar runt som en enda E4 i huvudet...


hur kommer detta att sluta och framför allt hur går det?

kommer det blir tjavs och bråk?

kommer "vi" att komma överrens?

kommer jag få det jag vill (för sonens skull) kommer sonen få ett umgänge?

vill övriga veta av honom, träffa honom, lära känna honom?

vill ens fadern ens veta av honom lära känna honom osv?


alla dessa frågor grämer mig fruktansvärt...eftersom att jag kan föreställa mig det här att vara utan den andra "pusselbiten"

min högsta önskan är är att "vi" kommer att komma överrens, och frmför allt att han vill veta av honom, för vem vill gå miste om en sådan underbar son som  Philip?


aja det är ju bara vänta och se, hoppas at någon gång i framtiden att han kommer vilja träffa och vill veta av honom...och det har redan gått ca 1,5-2 månader sedan de starta och ej hört ett enda ljud, men det är ju bara vänta klart det tar tid men ändå vill ändå veta på någe vis, men tids nog kommer jag få veta ändå.. 

spelar ju ingen roll om man surrar med någon om detta finns ju ändå ingen som kan svara på frågorna man bär utan det är frågor som framtiden får utvisa svaren på..

alla dessa frågor kommer ofta åter i lugna stunder...

 men men till någe annat nu..

idag på agendans äre först och främst en promis som gäll ve både unge och hundar, ska bli skönt, vi alla var iväg på en lång promis igår med och jisses så skönt det är att komma ut och röra på sig,det kan jag sakna är att få komma ut i skogsmiljö och gå, ska se om det går att gå på ett ställe som heter T3, vore ju toppen om de gick för saknar skogsmiljön nu visst va inte så mkt i skogs miljö tidigare heller men just för hunns skulle äre bra att få komma ut på sådana ställen och få använda huvudet och tänka en massa vilket gör att hon blire tröttare =)


aja nu  får det vara nog för denna gång, lite har man fått häva ur sig, så nu känns det liiiite lugnare ;)

hare bra idag alla!

många kramar

// Erika och Philip

Av Erika Hellqvist - 1 november 2013 12:07

tjena!

jaha idag äre lite halvkyligt ute men verka ändå kunna bli fint väder =) sonen sussa gott i vagnen här bredvid mig,så praktigt att kunna ha vagnen åde ute och inne, gillas skarpt, hunna ligg bara åh slöa,"momma" hon börja bli ordentligt tussig, kanske aningen fel tid på året att slpääa vinterpälsen då hon snart ändå kommer att behöva den, "lilla pi" lika o som vanligt menkanske lite upp i varv när man gör någe, är nog dags att försöker hitta på något med henne.


igår kväll blev de ner på stan för det va spök kväll och ljuständning, måånga barn på stan som gick klädda som spöken, små monsers och prinsessor/ prinsar, mycket gulligt =) 


självaste ljuständningen var otroligt vackert, alla som va nere på stan fick en vardera lykta som kan sväva pga värmen från ljuset, alla tände och släppte dom så gott som samtigt, så otroligt vackert att se så många lyktor sväva iväg tsm, mycket vacker syn för ögat att skåda =) sen efter de tände dom upp stans "jul" belysning och tände upp resten av stan med, var väl en himla tur de, med tanke på att det va kolsvart ute, inte våga man gå i mörker heller då man inte hunnit utrusta barnvagna med reflexer än, men ska till åh göra de så vi syns lilleman och jag när vi är ute på kvälls promisar eller små äventyr ;)


jaha moster Sofia va hit och käka lunch med mig, surrat med moster Elin i telefonen nu på morgonen, har även påbörjat vikning av kläderna som man tvättat för nån dag sedan, dags att även börja sortera sonens kläder då han växer så de knaka, tyckte nyss jag rensade ur men nu äre dags igen, men så äre sntar jag när barna drar i väg i längd och vikt, bytt upp oss oxå en stl på blöjorna med, hopaps det bli bättre då sonen verka fått som "skavisar" i ljumsken, aja bara smörje  och hoppas att det går bort snart nu när blöjorna är en stl större ;)


men nu har sonen vaknat, dags för käk för honom.

hare gött alla!

många kramar

// Erika och Philip

Presentation


detta är en blogg som handlar om mig och min son och våran vardag tillsammans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards